Zróżnicowanie cen za sesję coachingową jest tak duże, jak wielu jest coachów. Zależą one m. in. od rodzaju coachingu, formy współpracy oraz firmy/osoby prowadzącej.
Personal coaching, nastawiony na rozbudowę sfery wewnętrznej człowieka oraz life coaching zajmujący się życiem osobistym, najczęściej zamawiane przez osoby prywatne:
Ceny za sesję/spotkanie (60 – 90 min.) wahają się zazwyczaj od
100 zł – 500 zł. Taka sama sesja, ale już w wersji on-line ma niższą
cenę - od 80zł do 300zł za godzinę. Ceny za coaching telefoniczny często
zbliżone są do cen coachingu on-line.
Executive coaching, przeznaczony dla menedżerów najwyższego szczebla/prezesów firm jak również business coaching, zamawiane przez firmy:
Ceny
za sesję wahają się od 1200 do 3000 zł. Jednak w przypadku firm sesje
np. shadow coachingu liczone są nie w godzinach, a dniach roboczych.
Powyższe ceny to dane poglądowe. Wielu coachów, nie ma z góry ustalonych cen, podają ją dopiero po pierwszej sesji (która często jest darmowa).
Taka sesja pozwala przybliżyć klientowi, czym jest coaching i czy to
właśnie on jest klientowi potrzebny w danej chwili. To spotkanie służy
również temu, by wytyczyć cele, ustalić plan współpracy i wycenić całą
usługę.
Niektórzy coachowie oferują również całe pakiety coachingowe
zawierające cykl sesji i związaną z nim cenę lub w ramach oferty
otrzymujesz różne formy coachingu np. 4 spotkania na żywo oraz 4
spotkania on-line i dodatkowo 2 konsultacje telefoniczne. Zanim
zdecydujesz się na takie rozwiązanie zastanów się, czy taka forma
współpracy będzie odpowiednia dla ciebie. Ceny takich pakietów lub cykli
są często finansowo atrakcyjniejsze, niż pojedyncze sesje. Zresztą
niektórzy coachowie nie zgadzają się na współpracę jednorazową, tylko od
razu proponują np. minimum 6 sesji i od tego uzależniają współpracę.