Zróżnicowanie cen za sesję coachingową jest tak duże, jak  wielu jest coachów. Zależą one m. in. od rodzaju coachingu, formy współpracy oraz firmy/osoby prowadzącej.

Personal coaching, nastawiony na rozbudowę sfery wewnętrznej człowieka oraz life coaching zajmujący się życiem osobistym, najczęściej zamawiane przez osoby prywatne:


Ceny za sesję/spotkanie (60 – 90 min.) wahają się zazwyczaj od 100 zł – 500 zł. Taka sama sesja, ale już w wersji on-line ma niższą cenę - od 80zł do 300zł za godzinę. Ceny za coaching telefoniczny często zbliżone są do cen coachingu on-line.


Executive coaching, przeznaczony dla menedżerów najwyższego szczebla/prezesów firm jak również business coaching, zamawiane przez firmy:
Ceny za sesję wahają się od 1200 do 3000 zł. Jednak w przypadku firm sesje np. shadow coachingu liczone są nie w godzinach, a dniach roboczych.


Powyższe ceny to dane poglądowe. Wielu coachów, nie ma z góry ustalonych cen, podają ją dopiero po pierwszej sesji (która często jest darmowa). Taka sesja pozwala przybliżyć klientowi, czym jest coaching i czy to właśnie on jest klientowi potrzebny w danej chwili. To spotkanie służy również temu, by wytyczyć cele, ustalić plan współpracy i wycenić całą usługę.


Niektórzy coachowie oferują również całe pakiety coachingowe zawierające cykl sesji i związaną z nim cenę lub w ramach oferty otrzymujesz różne formy coachingu np. 4 spotkania na żywo oraz 4 spotkania on-line i dodatkowo 2 konsultacje telefoniczne. Zanim zdecydujesz się na takie rozwiązanie zastanów się, czy taka forma współpracy będzie odpowiednia dla ciebie. Ceny takich pakietów lub cykli są często finansowo atrakcyjniejsze, niż pojedyncze sesje. Zresztą niektórzy coachowie nie zgadzają się na współpracę jednorazową, tylko od razu proponują np. minimum 6 sesji i od tego uzależniają współpracę.


Jest też możliwość, że szukając informacji o coachingu spotkasz się z sytuacją, iż coach oferuje spotkania za symboliczną kwotę np. 10 zł lub zupełnie za darmo. Wiele osób robi tak, kiedy jeszcze zbiera doświadczenie lub potrzebuje określonej ilości godzin do certyfikacji. Natomiast w coachingu nie zawsze wyższa cena wiąże się z wyższą jakością lub tym, że będzie ci się lepiej pracowało z coachem. Prawdopodobnie coach, który bierze większe stawki ma większe doświadczenie, jednak warto to sprawdzić, a podejmując decyzję o coachingu warto kierować się w pierwszej kolejności innymi aspektami niż cena.



Komentarze








Dodaj komentarz